دوره آموزشی مهارتی استانداردخوانی

"استانداردخوانی" چه دوره‌ایه؟

اگه بخوام خیلی ساده استانداردخوانی رو تعریف کنم، باید بگم؛

“استانداردخوانی”، یعنی توانایی ارجاع دادن به استانداردها و مهارت تشخیص فن بیان استاندارد.

در واقع، استانداردخوانی یعنی برای هر حرفی که میزنی یک مصداقی از مراجع استاندارد داشته باشی.

"استانداردخوانی" برای چه کسانی ضروریه و چرا؟

در نظر بگیر در یک جلسه بازنگری ­مدیریت، ارزیابی ریسک، راه‌­اندازی، ایمنی فرآیند یا هر نوع جلسه مهم دیگه‌­ای نشستی و مدیران و مسئولان واحدهای مدیریت، عملیات، بهره­‌برداری، تعمیرات، مهندسی و HSE حضور دارند.

شما قراره یک سری الزامات ایمنی رو بگی که باید در سطح مجتمع و فرآیندها اجرا بشه. یا قراره روی پیشنهادات و نظرات مسئولین واحدها و تعمیرات کامنت بذاری و نظرات اون­ها رو اصلاح کنی.

به نظرت کار راحتیه؟ فکر میکنی راحت می­پذیرند؟ مشخصه که نه! حالا باید چیکار کرد؟

اینجاست که مهارت استانداردخوانی به کمک شما میاد. یادتون باشه، همیشه و همه کس، در برابر استاندارد سکوت می­کنند. پس اگه شما این مهارت رو داشته باشید، می­‌تونید با کمک گرفتن از ارجاعات استاندارد هر خودتون رو به کرسی بنشونید.

تصور کن در اون شرایط چه اعتباری بین مدیران پیدا میکنی و چقدر حرفت خریدار داره.

پس، استانداردخوانی برای مدیران، رؤسا و سرپرستان HSE، کارشناسان HSE و فعالین ایمنی فرآیند ضروری و واجبه.

تفاوت دوره "استانداردخوانی" با "آشنایی با استانداردها" در چیه؟

دوره “آشنایی با استانداردها” همونطور که از اسمش مشخصه، شما رو ب­طور کلی با انواع استانداردها و موضوعات اون­ها آشنا میکنه و یک موضوع خاص رو انتخاب میکنه و بر اساس یک استاندارد خاص آموزش میده.

اما دوره “استانداردخوانی” علاوه بر اینکه شما رو با استانداردها آشنا میکنه، بهتون مهارت درک فن بیان استانداردها رو هم میده. طیف وسیع­تری از استانداردها رو در دوره شامل میشه، شما رو برای ورود به فاز مهندسی آماده میکنه و مطمئناً اعتبار شما رو در سازمان و دید مدیران افزایش میده.

چطور میشه در دوره استانداردخوانی مهندس کرم‌زاده شرکت کرد؟

در حال حاضر دوره استانداردخوانی فقط بنابر درخواست و ب­صورت پکیج برای شرکت­ها اجرا میشه و اگر فردی بخواد بطور شخصی در دوره شرکت کنه، باید اول از طریق مشاوره تلفنی تأیید صلاحیت بشه و اگر مشخص شد که این دوره برای اون فرد مفیده، میتونه در دوره خصوصی ثبت­‌نام کنه.

در ضمن این دوره با رویکرد صنایع فرآیندی برگزار میشه.