دوره جامع هوش HSE

(توی این دوره با نکاتی آشنا میشید که توی هیچ کلاس و کتابی ندیدید)

دوره جامع هوش HSE، با هدف تبدیل کردن کارشناس HSE به یک مهندس HSE، بدون تردید یکی از تخصصی‌ترین دوره‌های آموزشی کشور هست. چرا که:

سیستم‌های مهم و ضروری HSE، بصورت کاملاً علمی و منطبق با استانداردها آموزش داده میشه.

  • تمرین و حل مسأله زیادی توی دوره انجام میشه.
  • برای افزایش اثربخشی، دوره بصورت خصوصی برگزار میشه و توی هر ماه فقط و فقط یک یا دو دانشجو پذیرفته میشه.
  • پشتیبانی نامحدود و همیشگی داره و با مربی خودت همیشه میتونی در ارتباط باشی و سؤالاتت رو بپرسی.
  • برای همیشه به کتابخانه الکترونیک استارت آپ دسترسی داری و هر موضوعی رو بخوای میتونی بگیری.
  • یک دوره طولانی مدت و یکماهه هست که کلی جلسه رفع اشکال میتونی داشته باشی. (اونم بدون هزینه اضافی)
  • نکات و تکنیک‌هایی رو یاد میگیری که توی هیچ کلاس و کتابی ندیدی و تجربه شخصی مربی خودته.
  • مهارت‌ پولسازی مثل استانداردخوانی رو یاد میگیری.

هزینه شرکت در دوره به همراه پشتیبانی طولانی مدت نه میلیون تومان هست که در کمپین چهارم برگزاری دوره و برای مدت محدود میتونی با شش میلیون تومان این دوره رو شرکت کنی.(با شرایط پرداخت قسطی)

معرفی دوره

فرم درخواست مشاوره رایگان برای شرکت در دوره جامع هوش HSE

سرفصل‌های دوره

❖ آماده‌سازی ذهن و تعیین نقشه راه

توی مرحله اول جایگاهی که توش قرار داری و جایگاهی که قراره بهش برسی رو ترسیم می‌کنیم. فرق بین افسر HSE، کارشناس HSE و مهندس HSE رو متوجه می‌شی و می‌فهمی هر کدوم چه کارهایی رو انجام می‌دن. در نهایت تصمیم می‌گیری می‌خوای کدوم یکی باشی و نقشه راهتو مشخص می‌کنی.

❖ فرآیند شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک

توی این بخش با مفاهیم و تعاریف بنیادین که برای اجرای شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک بهش نیاز داریم، خیلی حرفه‌ای آشنا می‌شی(این آشنایی دقیقاً مطابق با متن استاندارد هست و با آموزش‌هایی که قبلاً دیدی خیلی فرق می‌کنه). فرآیند ارزیابی ریسک با استفاده از چندتا استاندارد مختلف بهت معرفی می‌شه و خیلی راحت می‌تونی اون‌ها رو با هم مقایسه کنی.
مرحله به مرحله فرآیند تبدیل شدن خطر به حادثه رو یاد می‌گیری و مدل‌های کمی، نیمه کمی و کیفی ارزیابی ریسک معرفی می‌شن و با استفاده از مدل نیمه کمی آموزش رو ادامه می‌دیم. تکنیک‌های منتخب شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک بطور کامل و حرفه‌ای مورد بحث قرار می‌گیره و تعداد زیادی مثال توی این مرحله حل می‌کنیم.
روش‌هایی که توی این بخش یاد می‌گیریم؛ HAZOP, FMEA, JHA, WHAT-IF, PHA, ETA, FTA, ETBA هستن.

❖ مدیریت رویداد ¦ تجزیه و تحلیل حوادث

اینجا قراره با نحوه استقرار و مشخصات یک سیستم مدیریت رویداد اثربخش آشنا بشیم. از انتخاب تیم گرفته تا آموزش افراد. با مفهوم کالیبراسیون ذهن اعضای کمیته بررسی حوادث آشنا می‌شیم و چند تا مثال حل می‌کنیم تا موضوع کاملاً جا بیفته. مفاهیم سیستم مدیریت رویداد رو کامل بررسی می‌کنیم و مثال می‌زنیم. مراحل اجرای تجزیه و تحلیل حوادث رو بر اساس دو مرجع معتبر OSHA و CCPS آموزش می‌دیم و با هم مقایسه می‌کنیم.
سایر موضوعاتی که توی این مبحث یاد می‌گیریم عبارت است از: نحوه استقرار سیستم گزارش‌دهی، انواع شواهد و روشهای جمع‌آوری شواهد از صحنه حادثه، تکنیک‌های مصاحبه با شاهدان، تکنیک‌های تجزیه و تحلیل حوادث بر اساس علت ریشه‌ای و کلی نکته آموزشی فوق‌العاده دیگه.

❖ مدیریت خطای انسانی

موضوع جذابی که هم به درد محیط کار می‌خوره و هم اجتماع. توی این دوره با انواع خطاهای انسانی آشنا می‌شیم. فرق بین خطا و تخلف رو می‌گیم و یاد می‌گیریم که چرا افراد در محیط کار دچار خطا می‌شن. با تئوری‌های مختلف خطای انسانی آشنا می‌شیم و یکی از اونها انتخاب می‌کنیم و حسابی روی اون کار می‌کنیم تا مسلط بشیم.
با تکنیک‌های بررسی و آنالیز خطای انسانی آشنا می‌شیم و دو تا از اونها رو آموزش میدیم و یاد می‌گیریم. در نهایت راه‌های کاهش و حتی از بین بردن خطای انسانی رو یاد می‌‌گیریم.

❖ استانداردخوانی

این آموزش همون موضوعی هست که شما رو از بقیه متمایز می‌کنه و یه سر و گردن بالاتر می‌بره. با استانداردها و گشت‌و‌گذار توی اونها آشنا می‌شید و یاد می‌گیرید برای پیدا کردن هر موضوع سراغ چه نوع استانداردهایی برید.

کسانی که میخوان توی HSE یک شغل حرفه‌ای و پر درآمد داشته باشن، حتما باید استانداردخوانی رو بلد باشن.

سوالات متداول

⮘ چرا گذراندن این دوره ضروریه؟

اگه حواست به این نکته باشه که هر سال تعداد زیادی فارغ‌التحصیل جدید وارد بازار کار می‌شه و چون رشته HSE نو پا هست، از سایر رشته‌ها هم واردش می‌شن، متوجه می‌شی که روز به روز پیدا کردن شغل توی این رشته سخت‌تر می‌شه. پس اگه می‌خوای برای پیدا کردن شغل شانست از بقیه بیشتر باشه، باید مهارت و دانش بیشتری هم داشته باشی.
توی این دوره به مدت یکماه زیر نظر مستقیم مربی خودت قرار می‌گیری و مهارتهایی رو کسب می‌کنی که تو رو چند قدم از بقیه جلوتر می‌بره.

⮘ چطور بفهمم دوره خوبی هست یا نه؟

از اونجایی که ما به اثربخشی این دوره اطمینان داریم، برای اون ضمانت کتبی برگشت وجه قرار دادیم.
یعنی همون اول به شما یک ضمانتنامه کتبی با امضای مدیر عامل می‌دیم که اگه از دوره راضی نبودی و یا احساس کردی برات مفید نیست، استارت آپ بدون قید و شرط تمام مبلغ رو بهت برمی‌گردونه

⮘ نحوه اجرای دوره چطوریه؟

این دوره بصورت خصوصی برگزار می‌شه. تا هم با رعایت کامل مسایل بهداشتی باشه و هم اثربخشی بالایی داشته باشه. یعنی در تمام مدت بطور تکنفره یا نهایتاً دو نفره با مربی خودت در ارتباطی و زمان زیادی برای یادگیری داری.
برای اینکه ممکنه شاغل باشی، زمان‌های برگزاری رو باز گذاشتیم. یعنی با هماهنگی استارت آپ و البته مربی خودت می‌تونی زمان شرکت در کلاس و تعیین کنی. اگه امکان حضور در دفتر استارت‌آپ رو داشته باشی، حداقل ۴۰ ساعت حضوری آموزش می‌بینی و برای اینکه روزت خراب نشه و بتونی به سایر کارهات هم برسی، در هر روز ۴ ساعت در کلاس حضور داری. اینطور هم یادگیریت بالاتر میره و هم زمان یک روزت کامل گرفته نمی‌شه. اگه هم امکان حضور نداشته باشی (مثلا از شهری غیر از تهران شرکت کرده باشی) با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی کنفرانس بصورت تصویری باهات ارتباط گرفته میشه و آنلاین کلاس برگزار می‌شه. دقیقا مثل حضوری هست و با مربی بصورت دوجانبه در ارتباطی و آموزش می‌بینی.
آخر هر جلسه یک سری تمرین بهت داده میشه که تا جلسه بعدی تمربن کنی و آماده بشی. توی این مدت هم کاملا با مربی خودت در ارتباطی و مربی باهات تماس بگیره تا ببینه توی چه وضعیتی هستی و آیا تمرینها رو انجام دادی یا نه.
خلاصه که یکماه یک مربی حرفه‌ای همراهته و توی این مدت تو رو به یک متخصص تبدیل می‌کنه.

⮘ چه نیازی رو از من برطرف می‌کنه؟

تخصص/شغل/مدرک
مهمترین نیاز همون متخصص شدنه. یعنی بعد از دوره یک سر و گردن از رقبای خودت بالاتری. اما مزیت‌های دیگه‌ای هم داره. مثلا در انتهای دوره و بعد از آزمون گواهینامه معتبر اروپایی دریافت می‌کنی. همینطور میری توی بانک اطلاعاتی استارت آپ. مزایای عضویت در بانک اطلاعاتی اینه که برای همیشه می‌تونی از کتابخانه الکترونیک استارت‌آپ استفاده کنی. دوره‌های بعدی رو با تخفیف ویژه شرکت کنی و مهمتر از همه اینکه هر وقت شرکت‌های دیگه برای استخدام از ما درخواست نیرو کنن، شما معرفی میشی. جالبه بدونی همین الان که داری این متن و می‌خونی، یکی رو برای پست مسئول HSE به یک کارخونه معرفی کردیم.

⮘ هزینه دوره زیاد نیست؟

سؤال خوبیه.
اولاً اگه منظورت مقایسه با دوره‌هایی هست که داره بصورت وبینار و آنلاین برگزار می‌شه، اونم چند ساعت، باید بگم ما اصلاً اونا رو بعنوان دوره آموزشی قبول نداریم. دوماً، اگه یه سری به سایت‌های فروش محصولات حرفه‌ای HSE، مثل نرم‌افزارها بزنی می‎بینی که هزینه دوره معادل فقط یه بسته آموزشیه که اونم فقط یه موضوع رو آموزش داده. اما توی این دوره شما از سیر تا پیاز سیستم‌های تخصصی رو یاد می‌گیری و تازه یه سری نکات کلیدی و درِ گوشی بهت گفته میشه که توی هیچ کتابی نیست و مخصوص طراح این دوره یعنی مهندس کرم‌زاده هست.
اگه این دوره بصورت عادی بخواد برگزار بشه، هر موضوعش یه دوره چند روزه هست و هزینه اون بالای ۱۰ میلیون تومنه. پس این دوره واقعاً هزینه مناسبی داره برای اینکه روی خودت سرمایه‌گذاری کنی.
بعنوان مثال، شما یاد میگیری چطور مدارک مهندسی HSE تولید کنی. بعد میتونی برای پروژه‌های مختلف مدرک مهندسی تهیه کنی و به ازای هر مدرک ۲ میلیون بگیری. یعنی با نوشتن فقط ۳ تا مدرک هزینه دوره رو درآوردی.

⮘ میتونم قسطی هم پرداخت کنم؟

بله، این امکان هم برای راحتی شما فراهم شده. برای اینکه از شرایطش آگاه بشی باید به پشتیبان پیام بدی یا تماس بگیری و یا ایمیل بزنی.